Wycieczka III B do Trójmiasta

20-10-2017

W dniach 16-19.10.2017 r. klasa III B była na wycieczce szkolnej w Trójmieście. Podczas wyjazdu młodzieżą opiekowały się pani Alina Juchniewicz-Nowak i pani Agnieszka Selwat.

Pierwszy dzień spędziliśmy w Gdyni i w Sopocie. Mieliśmy okazję zobaczyć statki-muzea ORP „Błyskawicę” oraz „Dar Pomorza”. Następnie zwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie, w którym mogliśmy stanąć oko w oko z kilkumetrową anakondą, a także podziwiać piękne kolorowe ryby, rozgwiazdy i koralowce. Późnym popołudniem udaliśmy się do Sopotu, gdzie znajduje się najdłuższe molo nad Morzem Bałtyckim.

Drugiego dnia zwiedziliśmy jedną z najciekawszych instytucji kultury w Polsce – Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. W tym wyjątkowym miejscu znajdują się zarówno mundury, broń, kopie dokumentów, plakaty propagandowe z czasów wojny, jak i multimedialne ekrany czy instalacje artystyczne. Mogliśmy przejść się po przedwojennej ulicy, zobaczyć czołg, samolot, a także obejrzeć wiele filmów dokumentalnych i zdjęć oraz posłuchać rozmów ze świadkami wydarzeń. Następnie udaliśmy się do Muzeum Narodowego, gdzie uczestniczyliśmy w zajęciach dotyczących analizy dzieł sztuki, podziwialiśmy też obrazy znajdujące się w kolekcji muzeum, przede wszystkim „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga.

Trzeciego dnia zwiedziliśmy Europejskie Centrum Solidarności, gdzie mogliśmy poszerzyć wiedzę na temat PRL-u oraz  poznać historię Solidarności i ruchów opozycyjnych, które doprowadziły do przemian demokratycznych w Polsce. Popłynęliśmy też statkiem na Westerplatte, gdzie nie tylko widzieliśmy Pomnik Obrońców Wybrzeża, ale mieliśmy też okazję odpocząć chwilę na plaży. Następnie zwiedziliśmy centrum Gdańska: spacerowaliśmy Drogą Królewską, podziwialiśmy Dwór Artusa, Złotą Kamienicę, Bramę Zieloną, Bazylikę Mariacką i wiele innych niezwykłych miejsc tego zabytkowego miasta.

Wycieczka pozwoliła nam pogłębić wiedzę historyczną w wyjątkowo ciekawy sposób, ale była też okazją do odpoczynku nad polskim morzem.