Zajęcia edukacyjne podczas Legnickiego Konkursu Matematycznego

10.04.2017

Obrazek
Podczas VII Legnickiego Konkursu Matematycznego w dniu 8 kwietnia 2017 r. uczniowie ze szkół podstawowych i gimnazjalnych uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez ich starszych kolegów z klas I i II o profilu matematyczno-fizycznym oraz biologiczno-chemicznych. Działaniami tymi kierował nauczyciel matematyki - pan Zbigniew Masłowski.

Pierwszoklasiści z klasy biologiczno-chemicznej zorganizowali grę planszową „Matmopoly”, której zasady opierały się na klasycznym Monopoly, lecz na planszy państwa zastąpione zostały różnymi dziedzinami matematyki, a do poszczególnych pól przypisano zadania takie jak kalambury, łamigłówki, karaoke czy zagadki geometryczne. Za każde poprawnie wykonane polecenie drużyna uzyskiwała określoną ilość punktów, a zwycięzcą zostawala ta grupa, która w rywalizacji uzyskała ich najwięcej.

Uczniowie klasy Id matematyczno-fizycznej przygotowali dwie zabawy. Pierwszą z nich była gra, w której udział brały dwie drużyny. Każda z nich za poprawnie rozwiązane zadania otrzymywała drewniane klocki, z których układała wieżę. Wygrywał ten zespół, który zbudował wyższą budowlę. Przewrócenie się konstrukcji było równoznaczne z przegraną. Drugą zabawą było koło fortuny, w którym uczestnicy kręcili kołem, losując liczbę punktów, o jaką mieli grać. Następnie próbowali odgadnąć literkę z hasła ustalonego wcześniej przez organizatorów zajęć. Jeśli udało im się - zdobywali punkty, jeśli nie - rozwiązywali zadanie matematyczne bądź logiczne. Drużyna z największą ilością punktów wygrywała.

Następną grą, organizowaną przez klasę II d matematyczno-fizyczną, była Ma(t)fia, czyli matematyczna wersja popularnej mafii. Zadaniem uczestników było wyeliminowanie przez członków matematycznej mafii burmistrza-humanisty lub odwrotnie. Podczas zabawy uczniowie mogli się zintegrować. Druga grupa z tej samej klasy przygotowała grę Mega-Blokus, która polegała na układaniu przez drużyny na siatce klocków o przeróżnych kształtach, jednocześnie nie pozwalając na to przeciwnikowi. Zwycięzcą zostawał ten zespół, który zdołał ułożyć na planszy więcej klocków.

Z każdej sali uczestnicy zajęć - oprócz dobrej zabawy i niezapomnianych wrażeń - wynieśli także słodkie upominki.