Wycieczka I D z okazji Dnia Dziecka

01-06-2016

W dniu 1 czerwca 2016 r. klasa I D matematyczno-fizyczna z rozszerzoną edukacją architektoniczną przebywała na wycieczce, której trasa obejmowała Bolków, Kamienną Górę, Krzeszów i Lubawkę.

Celem wyjazdu było poznanie architektury Dolnego Śląska, połączone ze świętowaniem Dnia Dziecka.

W Jaworze pan Robert Wójcicki pokazał nam Ratusz z zabytkowym witrażem. W Bolkowie obejrzeliśmy Kościół św. Jadwigi Śląskiej, po którym oprowadził nas proboszcz, ale zwiedzaliśmy także Zamek. Kolejną atrakcją była Sztolnia Arado w Kamiennej Górze, gdzie przeżyliśmy niesamowitą lekcję historii wraz z naszym aktywnym udziałem w aranżowanej rekonstrukcji historycznej.

Gwoździem programu wycieczki był Krzeszów. Zwiedziliśmy Bazylikę Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i Kościół św. Józefa, gdzie mieliśmy okazję podziwiać freski znanego malarza - Michaela Leopolda Willmanna. W drodze do Lubawki, gdzie obejrzeliśmy zabytkowy rynek miasta, zobaczyliśmy jeszcze Domy Tkaczy w Chełmsku Śląskim. Mieliśmy okazję obserwować pracę na autentycznych krosnach, prezentowaną przez oprowadzającego nas po wystawie pracownika muzeum.

Wrażeń było wiele, więc czas minął nam błyskawicznie.

Opiekunami uczniów podczas wyjazdu była pani Mirosława Bąkowska oraz pan Robert Wójcicki.