Gry i zabawy podczas VI Legnickiego Konkursu Matematycznego

10.04.2016

Obrazek
W tegorocznym VI Legnickim Konkursie Matematycznym wzięło udział 33 uczniów ze szkół podstawowych i 26 gimnazjalistów.

Przez 90 minut zmagali się z zadaniami testowymi i otwartymi. Podczas sprawdzania ich prac przez jury, w którego skład wchodzili nauczyciele matematyki z legnickich szkół, nasi młodsi koledzy uczestniczyli w zajęciach przygotowanych przez uczniów klas pierwszych oraz drugich o profilu matematyczno-fizycznym, a także nauczyciela matematyki - pana Zbigniewa Masłowskiego.

Oto krótki przegląd tego, co działo się podczas tych zajęć.

Zespół z klasy I D przygotował dla uczniów grę na podstawie teleturnieju „Awantura o kasę”. Polegała ona na przeprowadzaniu licytacji, podczas których „kupowało się” pytania z dziedziny wylosowanej wcześniej na kole fortuny. Konkurs spotkał się z dużym entuzjazmem ze stron młodzieży. Podczas poszczególnych konkurencji wszyscy wykazywali się dużą wiedzą oraz niezawodną intuicją.

Klasa II D stworzyła trzy zespoły.

W pierwszym uczniowie zmierzyli się w zabawie „Jeden z dziesięciu”. Pytania dotyczyły zadań matematycznych, ale przydała się także wiedza z zagadnień z życia codziennego, muzyki, powiedzeń. Podobnie jak w prawdziwym teleturnieju, odbyły się trzy rundy. Uczniom, którzy utracili wszystkie trzy szanse także nie brakowało rozrywki, gdyż przechodzili oni do strefy zabaw i gier planszowych.

Grupa druga przygotowała zabawę opartą na popularnym teleturnieju „Kocham Cię, Polsko!”. Uczniowie rywalizowali w ogromnej liczbie kategorii, wykazując się wiedzą zarówno z pytań z zakresu przebojów muzycznych, filmowych, czy wiedzy o naszym kraju, jak również dużą kreatywnością przy kalamburach i rysowaniu przysłów.

Trzeci zespół zorganizował grę „Saper”. Na podłodze stworzone zostały 64 kwadratowe pola (za pomocą taśmy klejącej), które układały się w kwadrat. W środku każdego z pól kartka była odwrócona czystą stroną do góry, a na drugiej stronie był napis „bomba” lub „nagroda”. Uczniowie rozwiązywali zadania, a ich prawidłowe odpowiedzi umożliwiały odnalezienie pola z napisem „nagroda”. W grze bardzo liczyła się szybkość, gdyż każda z grup otrzymywała ten sam zestaw zadań.

Słodki poczęstunek dla naszych gości zapewniła Firma „Okoń”.

Brawa dla uczniów ze szkół podstawowych i gimnazjalnych!