Grecka przygoda 2012

12-06-2012

Jest 2 czerwca 2012, godzina 9:00. Podjeżdża pod gmach I LO w Legnicy wielki żółty autokar, którym będziemy podróżować przez 9 dni, zwiedzając Węgry, Grecję i Serbię.

W wyprawie uczestniczy 50 osób, głównie uczniowie klasy 1 D i 2D. Budapeszt przywitał nas wspaniałymi zabytkami i ciekawostkami historycznymi: Wzgórze Gellerta z Cytadelą i Statuą Wolności, Wzórze Zamkowe, Katedraśw. Stefana, Parlament, Zamek Vajdahunyad, Plac Bohaterów. Po nocnym przejeździe dotarliśmy na Riwierę Olimpijską. Zamieszkaliśmy w miejscowości Olimpic Beach w hotelu Dias. Z każdego pokoju roztaczał się zapierający dech w piersiach widok na Masyw Olimpu. Miasteczko położone jest nad Morzem Egejskim, w którym czesto kąpaliśmy się. W naszym hotelu niewątpliwą atrakcją okazał się basen, gdzie każdy mógł się ochłodzić od żaru płynącego z nieba. Hotelowa kuchnia serwowała nam wyśmienite dania greckie, które były w stanie zaspokoić nasze wilcze apetyty. Największe wrażenie wywarły na nas Meteory- klasztory, które były miejscem ascezy i modlitwy w Grecji. Oglądaliśmy niesamowity efekt działań przyrody i moc wiary. Na monumentalnych skałach znajdowało się 21 klasztorów, tylko 6 przetrwało do dziś. Potęga natury zagwarantowała ogromne przeżycia. W czasie wolnym od zwiedzania relaksowaliśmy się, grając w piłkę siatkową na plaży, opalając się w greckim słońcu, a wieczorem tańcząc "Zorbę". Wycieczka do Aten pozwoliła nam odkryć starożytną część Grecji. Zwiedzaliśmy port Pireus, stadion Kalimarmaro (miejsce pierwszych igrzysk olimpijskich, Pałac Prezydencki, Łuk Hadriana oraz Akropol. Podczas wycieczki spacerowaliśmy po starozytnej Agorze greckiej, gdzie dawniej odbywały się targi. Odwiedziliśmy również Parlament, gdzie znajduje się Pomnik Nieznanego Żołnierza, na koniec zobaczyliśmy uroczystą zmianę warty. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Termopilach przy pomniku Leonidasa. Niesamowite wrażenia zapewnił nam mecz Polska- Grecja, który przeżywaliśmy wspólnie z Grekami. Wzruszający był moment odegrania hymnu Polski, podczas którego cała grupa wstała, co zaskoczyło tubylców. Po wyjeździe z Grecji odwiedziliśmy Belgrad, gdzie zwiedziliśmy Bulwar Kniazia Michała, cerkwie, budynek Muzeum Narodowego i Teatru Narodowego, Synagogę i Stare Miasto. Ostatni nocleg przypadł na Serbię. Żal było wracać do domu. Wrażenia ze słonecznej przygody zostaną na całe życie. Ważne też są nowo zawarte znajomości. Z pewnością poszerzyliśmy swoje horyzonty i otworzyliśmy głowy na piękny świat. Było wyjątkowo i wspaniale. Przywieźliśmy wiele pamiątek, jedna z nich została zamontowana na korytarzu I LO- jest to głowa Heraklesa w hełmie zrobionym z pokonanego lwa. Wycieczkę zorganizowali dla nas nauczyciele: Robert Wójcicki, Zbigniew Masłowski i Władysław Szumilas. Tak oto zrealizowała się idea wychodzenia z procesem edukacyjnym poza mury szkoły. I znowu żółty autokar poznańskiego biura podróży FunClub podjechał pod gmach I Liceum by tym razem zakończyć grecką przygodę.