Byliśmy w Wiedniu, Budapeszcie i Bratysławie

05-06-2019

W dniach 27-30 maja 2019 r. grupa uczniów z naszej szkoły oraz ze Społecznego Gimnazjum TWP wzięła udział w wycieczce do trzech europejskich stolic: Wiednia, Budapesztu, Bratysławy.

Rozpoczęliśmy od wizyty w słynnym Schönbrunn, dawnej letniej rezydencji Habsburgów, w której do dziś unosi się duch cesarza Franciszka Józefa i jego żony Sissi. Następnie udaliśmy się na wzgórze Kahlenberg w Wiedniu, z pięknym widokiem na miasto i polskim kościołem upamiętniającym Odsiecz Wiedeńską.

Zobaczyliśmy również: Operę, Ratusz, Hofburg, katedrę św. Szczepana, ogrody Belvederu i Hundertwasser Haus, a także zawitaliśmy na Prater - zabytkowe wesołe miasteczko z klimatem z dawnych lat. W Budapeszcie widzieliśmy najważniejsze zabytki Pesztu: Wzgórze Gellerta z  Cytadelą i Pomnikiem Wolności oraz wyjątkowym widokiem na całe miasto, Wzgórze Zamkowe z Zamkiem Królewskim, koronacyjny Kościół Macieja, Basztę Rybacką.

Następnie przejechaliśmy przez Dunaj, aby zobaczyć najważniejsze miejsca Budy: monumentalny budynek Parlamentu, Operę i Bazylikę św. Stefana. W czasie spaceru z miejscowym przewodnikiem w Bratysławie obejrzeliśmy: Zamek Królewski, Wzgórze Zamkowe, mury obronne, ratusz, Stare Miasto i katedrę św. Marcina. Mimo, że pogoda nas nie rozpieszczała, to wyjazd był bardzo udany.

Opiekunem uczniów była pani Anna Borowiec.