„A w Krakowie na Brackiej pada deszcz” - 2A na wycieczce

09.05.2017

Obrazek
W dniach od 25 do 28 kwietnia klasa II A, pod opieką Pani Ewy Wojtyło i Pani Barbary Obremskiej, uczestniczyła w wycieczce szkolnej do Krakowa.

25 kwietnia Kraków przywitał na słońcem. Z tym większą radością ruszyliśmy ulicą Floriańską na podbój miasta. Naszego entuzjazmu nie ostudził nawet deszcz, który spadł już wieczorem i towarzyszył nam do końca wycieczki. W jego strugach wędrowaliśmy do kolejnych atrakcji. W ciągu dwóch pierwszych dni zwiedziliśmy, między innymi: Dom Jana Matejki, Muzeum Archidiecezjalne, Kościół Mariacki, Muzeum Narodowe, Wawel, Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego, ekspozycję w podziemiach Rynku. Trzeci dzień poświęciliśmy na krakowski Kazimierz. Byliśmy w Starej Synagodze, na cmentarzu żydowskim i w muzeum „Fabryka Schindlera”. Wieczorem czekało na nas spotkanie z teatrem. Nieźle bawiliśmy się na spektaklu „Zagraj to jeszcze raz, Sam..” A że zdania na temat sztuki były podzielone, mieliśmy o czym dyskutować. W kolejny deszczowy poranek opuściliśmy Kraków i pojechaliśmy do Oświęcimia, by spotkać się z historią w byłym nazistowskim obozie zagłady Auschwitz - Birkenau.

I przyszedł czas powrotu do Legnicy. Jednak mimo ciągłego przemoczenia i zimna nie tęskniliśmy specjalnie, bo jak na wszystkie dotychczasowe wycieczki pojechaliśmy w 100-procentowym składzie. Mieliśmy czas na obcowanie z historią, refleksje, dyskusje, rozrywki i coraz lepsze poznawanie siebie nawzajem. Jesteśmy pewni, że podróże rozwijają, a rozwijać się musimy, bo przecież... już za rok matura...